{"id":10072,"date":"2019-02-20T22:06:10","date_gmt":"2019-02-20T21:06:10","guid":{"rendered":"https:\/\/cluster.swlogin.nl\/ppprofessionals\/?p=10072"},"modified":"2021-05-11T16:06:19","modified_gmt":"2021-05-11T14:06:19","slug":"boekhouder-accountant-waar-wacht-je-op-geef-een-proa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.profitfirstprofessionals.nl\/boekhouder-accountant-waar-wacht-je-op-geef-een-proa\/","title":{"rendered":"Boekhouder (accountant), Waar wacht je op? Geef een ProA!"},"content":{"rendered":"

Boekhouders en accountants zijn expert in het wachten. Wachten tot de klant (eindelijk) de gevraagde stukken aanlevert. Wachten tot de overheid de regels verandert. Wachten tot er helderheid is over Brexit. Wachten op dat ene telefoontje. We wachten tot iemand zijn werk doet, zodat wij ons werk weer kunnen doen. Het gekke is, dat je er aan went, aan dat wachten. Je gaat het gewoon vinden. Het is natuurlijk ook niet zo dat je je verveelt. Je leunt niet even rustig achterover. Allerminst. Tijdens dat wachten ben je gewoon superdruk met het verwerken van gegevens die net binnen kwamen \ud83d\ude09<\/p>\n

Toch is er een probleem, met dat wachten.<\/p>\n

Wachten is reactief. Je reageert op wat er gebeurt. Dat is geen punt als het gaat om het voldoen aan de wettelijke en fiscale verplichtigen zoals het deponeren van cijfers en het doen van de aangifte. Die mogen (moeten zelfs) achteraf. Daar heb je ruim de tijd voor. Maar het is wel een punt als het er om gaat je klant te helpen zijn echte doelen te bereiken. Als jij door je klant gezien wilt worden als een proactieve, meedenkende winstadviseur die hem helpt zijn (financi\u00eble) doelen te behalen, dan kun je niet wachten. Want als je wacht, ben je altijd te laat….<\/p>\n

Jouw klant wil vandaag van je horen wat er morgen gebeurt als hij niet ingrijpt. Jouw klant wil dat je hem helpt de toekomst te cre\u00ebren. Met behulp van de informatie in het heden. De cijfers dus. En dat kan alleen als je proactief bent.<\/p>\n

Daarom daag ik je uit om vandaag \u00e9\u00e9n ProA te geven. Een ProA is een Proactief Advies. Daag jezelf uit om proactief op zoek te gaan naar hoe je je klant vandaag kunt helpen! Zonder dat hij er om vraagt dus.<\/p>\n

Een stappenplan kan er bijvoorbeeld zo uit zien:<\/strong><\/p>\n